Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1) Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

2)Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

3)Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

4)Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

5)Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht .

6)Herroepingsrecht : de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

7) Dag: kalenderdag.

8)Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings - en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

9)Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.


  

Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer
 

Ingeschreven in het handelsregister & handelend onder de naam: Aqua-0cean

Eindverantwoordelijke: Dhr. G. Broersen

k.v.k.: 9104910

 


Hoofdvestiging:


J.T.P. Bijhouwerhof 113

1333 HR te Almere


 

Bereikbaarheid:


Email - antwoord binnen 24 uur
 

E-mailadres: aqua-ocean@live.nl,

 

Per telefoon: 0638580311
 


Artikel 2 - Toepasselijkheid

 

1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2) Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3) Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4) Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


 

Artikel 4 - Het aanbod

 

1) Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2) Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3) Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

 

1. de  prijs inclusief belastingen;

2. de eventuele kosten van aflevering;

3. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

4. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht ;

5. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;

6. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;

7. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;

8. indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

9. de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;

10. De eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

11. De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

12. De opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst te ontbinden via e-mail binnen 24 uur na plaatsing van de order.

 

 

Artikel 5 - De overeenkomst

 

1) De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2) Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3) Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4) De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5) De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

 

1. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

2. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht  gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht ;

3. De informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

4. De in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;

5. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

 

6) Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht  bij levering van producten

 

1) Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2) Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht  gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3) Per 03-07-2012, conform met de vernieuwde voorwaarden hanteert de ondernemer de volgende toevoegingen met betrekking tot herroeping: Aqua-0cean behoud zich het voorrecht om alleen aangekochte retouren terug te nemen uitsluitend na overleg en indien het artikel zich nog in originele verpakking bevindt. Retourzending van het geleverde kan slechts geschieden binnen 14 werkdagen na verzending, wanneer de verzegelde verpakking onaangebroken is en wanneer het product onbeschadigd is.


 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

 

1) Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht , komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2) Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.


 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

 

1) Indien de consument niet over een herroepingsrecht  beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2) Uitsluiting van het herroepingsrecht  is slechts mogelijk voor producten:

 

1. Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

2. Die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

3. Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

4. Die snel kunnen bederven of verouderen;

5. Waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

 

 

Artikel 9 - De prijs

 

1) Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.

2) In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3) Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4) Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

 

1. Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

2. De consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

5) De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

6) Prijswijzigingen en zetfouten zijn voorbehouden, Aqua-Ocean is gerechtigd door middel van vermelding, schriftelijk dan wel telefonisch bij zetfouten en prijswijzigingen orders enof offertes te annuleren zonder opgaaf van redenen.


 

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

 

1) De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2) Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

3) Per 03-07-2012, conform met de vernieuwde voorwaarden hanteert de ondernemer de volgende toevoegingen met betrekking tot Garantie: Op alle goederen geldt een garantie termijn zoals door de fabrikant is opgesteld. Op levende have kent Aqua-Ocean geen garantie toe, m.u.v. goederen en levende have gekocht met een garantiecertificaat. Doch kunnen wij per geval mogelijk een coulance regeling hanteren.

4) Het Aqua-Ocean garantiecertificaat behelst een extra garantie voor een bepaalde looptijd op de hieronder genoemde goederen;

-Vissen, koralen ( soft en leder ) steenkoralen

Gedurende de garantieperiode heeft u recht bij overlijden van vis of afsterven van koraal op een vervangend dier of koraal.

 

5)Uitgesloten wordt indien:

- Bepaalde vissen ten opzichte van elkaar agressief zijn

- Waterwaardes van dien aard zijn dat leven niet mogelijk is

-Temperatuur van dien aard zijn dat leven niet mogelijk is

- Verlichting van dien aard zijn dat leven niet mogelijk is

- Aantoonbaar onkundig is gehandeld

 

6) De koper verplicht zich om aanspraak te kunnen maken op het Aqua-Ocean garantiecertificaat;

- Het gekochte artikel onverwijld te melden aan Aqua-Ocean

- Het gekochte artikel onverwijld te conserveren voor onderzoek

- Onverwijld een watersample mee te brengen/sturen samen met het gekochte artikel

Pas  wanneer de waterwaardes en in artikel 10.5 genoemde eisen binnen de door de vis gestelde omgevingseisen liggen, is garantie van toepassing.

 

 

 

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

 

1) De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2) Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3) Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 2 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 2 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4) In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontbinding, terugbetalen.

5) Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht  niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6) Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

 

Artikel 12 - Duurtransacties

 

1) De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2) Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

 


Artikel 13 - Betaling

 

1) Goederen worden geleverd na ontvangst van de verschuldigde bedragen via de daartoe in de webshop ter beschikking gestelde mogelijkheden. Indien gekozen is voor remboursbetaling dienen de verschuldigde bedragen te worden voldaan bij overhandiging van de goederen aan de consument door de bezorgdienst.

2) De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3) In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

4) Betalen kan via iDEAL (internet bankieren), overboeking en PayPal (inclusief credit/debitcard). In een (SSL) beveiligde omgeving vinden betalingen plaats, alle transacties zijn bewaakt door de uitstekend beveiligde derde partijen. De ondernemer is niet verantwoordelijk voor de beveiliging van deze derden maar heeft weloverwogen deze partners gekozen voor alle transactievormen.

5) De door de opdrachtgever verstrekte gegevens zullen opgeslagen worden in de database van Aqua-0cean. Aqua-0cean zal op de best mogelijke manier zorgdragend voor waarborging van de privacy van deze gegevens. Gegevens van de opdrachtgever zullen nooit en te nimmer verstrekt worden aan derden.


 

Artikel 14 - Klachtenregeling

 

1) De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2) Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3) Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.


 

Artikel 15 - Geschillen

 

1) Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2) Per 03-07-2012, conform met de vernieuwde voorwaarden hanteert de ondernemer de volgende toevoegingen met betrekking tot Geschillen: 

 

1. Alle geschillen, waaronder begrepen die welke slechts door een partij als zodanig beschouwd worden, voortvloeiende uit of verband houdende met de overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of de betreffende voorwaarden zelf en haar uitleg of uitvoering, zowel van feitelijke als juridische aard, zullen worden beslist door de, binnen ons vestigingsgebied, bevoegde Nederlandse rechter, zulks voor zover de wettelijke bepalingen dit toestaan.
2. Indien Aqua-0cean genoodzaakt is de vordering uit handen te geven aan een incasso gerechtelijk bureau, zullen alle daaraan verbonden kosten voor rekening komen van de klant.
3. Zowel de gerechtelijke alsmede de buitengerechtelijke kosten, de buitengerechtelijke kosten zijn berekend op 15% van de factuur/vordering van Aqua-0cean met een maximumbedrag van € 75,00


 

Artikel 16 Aanvullende of afwijkende bepalingen



1) Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.


Artikel 17 - Wijziging van de algemene voorwaarden

 

1) Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Algemene voorwaardes bijgewerkt op maandag 21 Oktober 2013 te Almere

Back